PULA MEETING PLACE – PROGRAM POTPORE MLADIM PRODUCENTIMA
- Novosti
- 5. srpnja 2021.
U sklopu Industrijskog programa, 19. i 20. srpnja na Pulskom filmskom festivalu, u maloj dvorani HGK, održat će se PULA MEETING PLACE – program potpore mladim producentima. Cilj programa jest pomoć i potpora hrvatskim producentima u razvoju njihovog prvog ili drugog dugometražnog filma (svih filmskih rodova) te priprema projekta kao međunarodne koprodukcije. Iako je osnovna svrha razvoj konkretnog filmskog projekta, program je istovremeno i edukacijske prirode. Podučava mlade producente svim segmentima koprodukcije i to individualnim radom kroz period od više mjeseci. Mladi producenti započeli su s radom tri mjeseca prije Pulskog filmskog festivala, a projekti koji su se pokazali najzrelijima i najprikladnijima za međunarodnu koprodukciju pozvani su u Pulu gdje će producenti, osim predavanja i diskusija na majstorskoj radionici, imati i individualne sastanke s rezidentnim ekspertima.
Voditelj programa je Julek Kedzierski, a Mirta Puhlovski, Maša Udovičić, Magdalena Petrović i Ivan Perić producenti koji su sudjelovali u online radionicama tijekom svibnja i lipnja, uz stručno vodstvo rezidenata Michaela Geidela, Henry-Rashida Xaviera, Jeleke Pavline, Petera Povha i Kaarea Schmidta prepričali su nam svoja iskustva s radionice.
Filmski producent i redatelj Ivan Perić magistrirao je sociologiju na Filozofskom fakultetu u Splitu te Filmsku umjetnost na Umjetničkoj Akademiji u Splitu gdje trenutno radi kao producent i predavač. Radio je kao producent i redatelj na nekoliko kratkometražnih i dugometražnih filmova, a izvršni je producent prošlogodišnjeg dobitnika Velike Zlatne Arene, filma „Tereza37” redatelja Danila Šerbedžije, višestruko nagrađivanog na brojnim festivalima, ovjenčanog Nagradom Vladimir Nazor, najuglednijom državnom nagradom za umjetnička ostvarenja. Ivan potpisuje i produkciju dokumentarnog hibrida „Nulti krajolik“, čija će hrvatska premijera biti prikazana u sklopu festivalskog programa Posebne projekcije. O svom sudjelovanju na radionicama PMP-a rekao nam je:
Kroz dosadašnji proces naučio sam puno toga od preciznog mentora g. Juleka Kedzierskog koji mi je kroz čestu komunikaciju ukazao na elemente koji mogu poboljšati projekt na kojem radim. Svaka njegova povratna informacija je korak naprijed. Također su jako korisne i informacije od filmskih profesionalaca koji su pročitali nacrt projekta koji sam razradio uz pomoć g. Juleka. Iznimno se radujem fizičkom dijelu radionice na Pulskom filmskom festivalu jer sam uvjeren da će mi dodatno pomoći da poboljšam projekt, da steknem nove vještine kao producent, ali i da se susretnem s međunarodnim koproducentima. Smatram da je Pula Meeting Place izvanredan program koji mladim producentima pruža priliku da usavrše svoje znanje. ali i potencijalno pronađu međunarodne koproducente za vlastite projekte.
Maša Udovičić, producentica u Luma Filmu koja je dugi niz godina radila kao animatorica i kompoziting artist u Beogradu, Budimpešti i Zagrebu, smatra da joj je dosadašnji tijek radionice donio mnogo dobrog.
Naučila je u dokumentaciji komunicirati jasnije, pisati kraće, načiniti biografije i ostale podatke lakšima za čitanje potencijalnim kolegama te napraviti lako čitljiv financijski plan. Posebno je istaknula ulogu g. Juleka Kedzierskog, čiji komentari nisu uvijek bili obazrivi, ali su bili dobronamjerni i vrlo korisni. Imati na umu da tekstove ne pišemo za sebe, već za druge ono je što je g. Julek sudionicima uporno ponavljao, a morali su odgovoriti na svako postavljeno pitanje, odnosno svako pitanje koje bi im koproducent mogao postaviti.
Mirta Puhlovski završila je smjer produkcije na akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu, a već 15 godina radi kao producentica kratkih igranih, TV i dokumentarnih filmova. O svom iskustvu na radionicama rekla nam je:
Na prvom dijelu PMP-a koji se održavao online, razvijali smo naš dokumentarno-hibridni dugometražni film „Djeca mog brata“, odabran kao jedan od projekata koji će se predstaviti u Puli. Projekt je vrlo intenzivno i dugotrajno dorađivan, rekla bih svakodnevno tijekom otprilike dva mjeseca. Potom je velik broj koproducenata, scenarista i distributera čitalo scenarij ili skicu projekta i na osnovu toga davalo povratne informacije. Naravno, kao i uvijek, svaki čitatelj ima drugačije viđenje i drugačije preferencije, no nama nije u cilju zadovoljiti sve želje, već pronaći najbolji način da projekt zatvori financijsku konstrukciju i sagledati realan internacionalan potencijal projekta te produkcijske i kreativne mogućnosti da taj potencijal postane jači. Prijedlozi i povratne informacije čitatelja služe nam kao podloga za izradu nove verzije scenarija i produkcijskog paketa projekta koji predstavljamo uživo na drugom dijelu PMP-a. U tom je smislu Pula Meeting Place vrlo dobro strukturiran i pokriva produkcijske, pravne i distribucijske aspekte projekta te pruža korisne umjetničke tj. scenarističke mogućnosti revalorizacije projekta. Rad na ovaj način dao nam je osim toga i jasniju sliku kako prezentirati projekt ne samo tijekom sastanaka u Puli, već i kako ga prezentirati tržištima, potencijalnim pitching forumima i drugim koproducentima.